A gép/berendezés teljesen automatikusan végzi a munkafolyamatokat, miután a kezelő személyzet a lánc- és fogaskerekeket tartó palettákat feltöltötték a megfelelő alkatrészekkel. A paletták előkészítése egy külső feltöltő állomáson történik.

AF290 Főtengelyszerelő sor (APS-14858)

AF290 Főtengelyszerelő sor (APS-14858)

A beépítésre került Flexlink behordó pálya a palettákat eljuttatja a robothoz, mindeközben a megfelelőség ellenőrző fésűn áthaladva biztosítjuk a lánc- és fogaskerekek helyes típusát. A robot felvevő pontjához érve a kiemelő szerkezet egy villa segítségével minden lánckerék levétele után a következő darabokat azonos szintre emeli ki, hogy a robot mindig megfelelően tudja azokat a felpréselő egység manipulátorához vinni. A robot megfogó-fej olyan kialakítású, hogy amennyiben a rendszer sűrített levegő ellátása megszűnne, egy rugóval zárt állapotban marad, ezzel elkerülve a lánckerék kiesését.

AF290 Főtengelyszerelő sor (APS-14858)

A kereket a manipulátor a bepréselési pozícióba szállítja. Ez alatt a bepréselő egység kiemelője a főtengely szerelő sor palettájáról felemeli a főtengelyt és szintén a bepréseléshez megfelelő pozícióba mozgatja. Az indukciós hevítőfej belejár a kerékbe és megkezdi a hevítést. A hevítési hőmérsékletet a beépített pirométerek folyamatosan ellenőrzik, és amint a kerék eléri a kívánt hőmérsékletet, a szervoprés megkezdi a kerék felpréselését a főtengelyre. A felpréselés ütközésig történik, tehát amíg a lánckerék eléri a főtengelyen kialakított vállat, fogaskeréknél pedig egy speciális, úgynevezett úszókeret segítségével külső ütköztetést használunk a préselési pozíció meghatározására. A préseléshez szükséges erőt és elmozdulást a szervoprés vezérlőegysége méri és küldi a központi vezérlés felé. A felpréselés és hűtés után a kiemelő egység visszahelyezi a főtengelyt a palettára. A felhevült lánc- és fogaskereket, valamint a keréktől átmelegedett főtengelyt lefúvásos hűtő (Cold-gun) hűti vissza normális üzemi hőmérsékletűre, hogy az elfordulási nyomaték ellenőrzésére már megfelelő hőmérsékletű darab érkezzen.

AF290 Főtengelyszerelő sor (APS-14858)

AF290 Főtengelyszerelő sor (APS-14858)

Az elfordulási nyomaték ellenőrzéséhez szintén egy (az előző egységével megegyező) kiemelő a palettáról a főtengelyt ellenőrzési pozícióba emeli. Ezután az ellenőrző fej rácsatlakozik a lánckerékre és a Megrendelő (Vevő) által előzetesen definiált nyomatékkal megterheli a kereket egy csavarozó orsóval. A terhelés közben az orsó figyeli az esetleges szögelfordulást, ami feldolgozásra kerül. Szintén itt történik meg a kerekek felpréselt pozíciójának kiértékelése is. Az ellenőrzést követően a vizsgáló fej alaphelyzetbe jár, majd a kiemelő visszahelyezi a főtengelyt a palettára, ami elhagyja az állomást.

A lánc- és fogaskerék behordó pálya úgy került kialakításra, hogy a palettákra annyi lánckereket lehet feltölteni, amennyi az állomás 2 órás automata működésére elegendő. A palettákat a szállítópálya stopperhengerei szekvencionálják a munkafolyamat alatt.

A roboton lévő megfogót közvetlenül a robotvezérlő kapcsolja, ezzel egyszerűsítve a kommunikációs folyamatot. A robot mechanikus szerkezetére a pneumatikus rendszerből külön tisztító levegő került kapcsolásra, ami a robot házát állandó túlnyomás alatt tartja, ezzel megakadályozva a szennyeződések bejutását.

AF290 Főtengelyszerelő sor (APS-14858)

A gép/berendezés pneumatikus rendszere a Megrendelő (Vevő) által előírt építőelemekből került felépítésre. A mozgató egységek megtáplálására, valamint a Cold-Gun számára külön-külön kiépített sűrített levegő előkészítő egységgel. Erre azért van szükség, mivel a Cold-gun levegőfogyasztása olyan nagy, ami károsan befolyásolná a mozgató elemek levegő ellátását. További biztonsági tartalékként beépítésre került egy puffer tartály, ami a dinamikus levegőigények kiegyenlítését szolgálja.

Az indukciós hevítő egység a technológiából adódóan magas hőmérsékletre hevül, ezért a rendszer elemeit egy folyadék-folyadék hőcserélő hűti.

AF290 Főtengelyszerelő sor (APS-14858)

AF290 Főtengelyszerelő sor (APS-14858)

(A berendezésről a képek és a videófelvétel az üzembe helyezés, tesztelés során készültek!)