Vonóhorog szerelő sor

A szerelősor 4 állomásos, félautomata berendezésekből áll.

Az első állomáson a főbb működtető egységek egymáshoz rögzítése valósul meg (horogtest, gömbrész). A horogtest ülékbe helyezése manuálisan történik. A stift zsírzóba való behelyezése után - az automatikus zsírzást követően -, a horogtestbe kerül beszerelésre manuálisan. Következő lépés a horogtest és a behajtható horognyak összecsavarozása (Bosch Rexroth csavarozó került beépítésre) 6 db csavarral - amelyeket 65 Nm-rel kell meghúzni - a bele kerülő tömítés elhelyezése után. A csavarozási sorrend számít, melyet csavarozómaszk (optikai elven működő csavarozási sorrend ellenőrző berendezés) ellenőriz. A helyes összeszerelést Pick to Light (PTL) rendszer biztosítja. Ezen műveletek elvégzése után az állomás automatán old, a szerelőkocsi tovább haladhat a 2-es állomásra.

Vonóhorog szerelő sor

A 2. állomáson történik a motorok és egyéb elemek behelyezése és felcsavarozása. A második állomásra beérkező szerelőkocsi pozícióban reteszelődik, a munkadarab azonosítása után az összeszerelés folyamán bekerülnek a belső működtető műanyag és fém elemek, majd a működtető elektromotor, amelynek elektromos bekötése is megtörténik. A műanyag házba kézileg bekerül a tömítés, amit egy kilenc darab önmetsző csavarral lefogatott ház fed. Ezen műveletek elvégzése után az állomás automatán old, a szerelőkocsi tovább haladhat a 3-as állomásra.

Vonóhorog szerelő sor

Vonóhorog szerelő sor

Vonóhorog szerelő sor

A következő, harmadik állomáson az elektronikus bekötések, steckerek szerelése zajlik. Az állomásra beérkező szerelőkocsi pozícióban reteszelődik, a munkadarab beazonosítódik, majd felszerelésre kerül az elektromos stecker, amit 2 db önmetsző csavar fog. A kábelköteg elfűzése, a tartófülek megfelelő helyekre való bepattintása és az elektromos csatlakozók bedugása után a kábelkorbács egy kötegelővel a gömbtesthez lesz fogatva. Ezen műveletek elvégzése után ez az állomás is automatán old, a szerelőkocsi haladhat a 4-es állomásra.

A negyedik a  teszt-, és végállomás is egyben. Az állomásra beérkező szerelőkocsi pozícióba kerülésekor a munkadarab beazonosításra kerül, a kábelkorbácsot csatlakoztatják. Ezek után elkezdődik a villamos tesztelés folyamata. A gömbtest lenyílik, amit manuálisan kell munkapozícióba hajtani, majd az ismételten lehajló gömbtestet szállítási pozícióba helyezni.

Itt történik meg a kész termék ellenőrzése Keyence távolságmérő egységekkel. Ha a távolságmérő az elvárt, jó értéket adja, akkor a címke automatikusan kinyomtatásra kerül, amit a dolgozó felragaszt a kész vonóhorogra. Amennyiben rossz az érték, valamilyen szerelési hiba történt a folyamat során, így a hibás darab nem hagyhatja el a sort.

Vonóhorog szerelő sor

A művelet végén az állomás automatán old, a kész és hibátlan horgot tartó szerelőkocsi kivehető a sorról. Hibás összeszerelés esetén a gép bármelyik munkaállomáson jelzi a hibát. Két javítási lehetősége van a teljes szerelési folyamat során, utána a szerelőkocsit ki kell húzni a sorról, a problémát a soron kívül kell orvosolni. A hiba nyugtázása után a gép alaphelyzetbe áll és várja a következő munkadarabot. 

További érdekességek a szerelősorról:

  • A kódolvasás a gyártósor első és utolsó állomásán történik, így „informálva” a berendezést, hogy a szerelés során a PLC programnak melyik típus szerinti szerelést kell követnie, tesztelnie, ellenőriznie. A berendezések Siemens S7-sel PLC programmal rendelkeznek.
  • Az szerelősorhoz tartozó szerelőkocsik kerete 360°-ban forgatható, melynek a 4. vagyis a teszt-,/végellenőrző állomáson van leginkább jelentősége.
  • Jelenleg több mint 15 típus kezelése lehetséges a szerelősoron, mely a megrendelő későbbi igényei alapján tovább bővíthető.

Vonóhorog szerelő sor