Ablakemelő szerelősor
A HI-LEX számára készített szerelősorok jellemzően 8-10 állomásból épülnek fel.
A képeken Audi és BMW gépjárművek számára készülő első- és hátsó ablakemelő összeszerelő sort látunk, mely sor félautomata működésű. A szerelősor az alábbi gyártási folyamatra lett tervezve, gyártva:
A folyamat a bolygószegecseléssel kezdődik. A sín manuális ülékbe helyezése majd indítása után itt történik a csigakerék zsírzása, mely zsírzás a manipuláció alatt automatikusan történik. (IHI zsírszelepek kerültek beépítésre.)
A következő állomás a csigatengely préselése. A berendezésen a másik oldali csigakerék és csigatengely összeszerelése zajlik, a sín ezen oldalán szegecselés helyett préseléssel jön létre a kapcsolat a két alkatrész között.
A folyamathoz 15KN-os TOX préshengerekkel lett szerelve a gép. A harmadik a csavar-présállomás. Itt történik a felfogató csavarok préselése a sínre, ahol is szintén TOX hengereket alkalmaztunk.
Negyedik a felfogató fül présállomás. Ebben a munkafázisban történik meg a felfogató fül sínhez rögzítése, ezáltal a két alkatrész között TOX kötés jön létre.
Ez után az ablakemelő egyes kábeleinek manuális felhelyezése történik a csigakerékre.
A hatodik, vagyis a tekercselő állomáson a kábelek dobra csévélése folyik. A csévélés Mitsubishi szervomotorral történik. Ez az állomás ellenőrzi a kábelkereszteződéseket KEYENCE GT2 útmérővel, vagy villamos ellenállás figyeléssel.
Az ablakemelő szerelési fázisa a csavarozó állomáson folytatódik. Ezen az állomáson kerül felcsavarozásra – a Megrendelő igénye alapján vagy Deprag elektronikus vagy Deprag pneumatikus csavarozóval – a csigakerékház a sínre.
Az utolsó, a nyolcadik állomás, melyen a kész, összeszerelt ablakemelőt vég-ellenőrizzük. Az ellenőrzés magába foglalja az auóba való beépítés és működtetés teljes ellenőrzését, a pozíció ellenőrzéseket, a mozgatáshoz szükséges úthossz és nyomaték ellenőrzést, a kötőelemek meglétének ellenőrzését, a szállítási pozícióba állítottságot, valamint az automata címkézést (CAB nyomtatóval címkézett).